Mi a különbség az olcsó és a jó weboldal között? | Pro Online
Bizonyára lesz olyan, akinek ez a cikk nem fog tetszeni. Úgyhogy ha nem vagy hajlandó szembenézni a változó kor divatjával és azzal, hogy a weboldalak igen is élnek, vagy élőnek és dinamikusnak kell lenniük, menj nyugodtan igyál egy finom kávét, vagy egyél egy sütit és ne folytasd az olvasást.
2019.01.23
Most, hogy csak azok maradtak itt, aki szeretnének a weboldalukkal pénzt keresni, bele is vághatunk a közepébe. Egyes ipari ágazatokban hatalmas a verseny és ez igaz az elsőszámú megjelenésre, a weboldalra is. Nem könnyű felkerülni a Google találati lista 1-2. oldalára, de még az ötödikre sem. Pontos és hozzáértő munkát igényel és egyes témákban ez akár egy évbe is telhet.
Mi az a 3 ismérv, amitől egy weboldal jó lesz?
1. Az egyik ilyen fontos tényező a betöltési sebesség.
A keresőmotorok hátrébb sorolják azt az oldalt, melynek a betöltési sebessége meghaladja a 3 másodpercet. Ez azért fontos, mert ha mobilon, vagy akár asztali számítógépen nem töltődik be elég gyorsan a weboldal, akkor sok esetben az emberek nem is várják meg azt. Nem nézik meg a terméket, vagy a szolgáltatást, amit az adott oldal kínál. Vagyis a hirdetésre szánt pénz nagy része kukában landol.
2. UI/UX design és a web-ergonómia is nagyon fontos.
Van egyfajta viselkedésminta, pszichológia, amely szerint az emberi szem mozog és képes befogadni az információkat. Ha a weblap látogatója nem találja meg azt, amit keres, vagy a szolgáltató nem az adott témához illő esztétikával tálalja a termékeket, a vevő nem fog ott vásárolni.
3. "A design ad el" - mondta Kéri Gábor, aki évtizedes tapasztalattal rendelkező nagyvállalati marketing szakember.
Nade milyen legyen ez a design? Általában a megrendelők válasza erre: minimal. Van egy rossz hírünk: a minimal design lassan 5-6 éve letűnt. Továbbra is vannak letisztult és egyszerű design irányzatok, de nem mindenki engedheti meg magának, hogy ezt válassza. Létezik olyan vállalat, akiknek kifejezetten kerülniük kellene a letisztult formákat és inkább színes vidám sémákat kellene követniük, de nem ezt teszik. Szomorú, mert így a honlapukra látogatók nem azt kapják, amire számítanak. Elégedetlenül távoznak a weboldalról, mert nem kapták meg a "nahát" életérzést!
Összefoglalva az olcsóval igen is sok pénzt veszíthet az, aki nem egy professzionális webfejlesztő céget bíz meg, hanem olyasvalakit, aki egyszer már látott reggelizni egy webfejlesztőt, majd sablonokból összekattintgat valamiféle weboldalhoz hasonlót.
Get an offer for content writing >>