Pro Blog

Mire jó az SEO optimalizálás weboldal készítésnél? | Pro Online

A keresőoptimalizált tartalommarketing az egyik legbiztosabb eredményt jelentő módszer, amellyel honlapunk hosszú távon képes kimagasló teljesítményre, függetlenül attól, mi is a célunk a weboldal készítésnél a szövegírással.

2023.04.12

Mire jó az SEO optimalizálás weboldal készítésnél?

Mi az SEO?

Ám mielőtt belevágnánk, tisztázzuk, mit jelent az, hogy SEO. Search Engine Optimization, vagyis keresőoptimalizálás, vagyis a weboldalad Google keresőben való rangsorolásának javítása, vagyis a weboldalad forgalmának a növelése. Márpedig honlapot azért készítünk, hogy minél többen látogassák, akár az a célunk vele, hogy üzenetet közvetítsünk, akár konkrét kereskedelmi szándékkal hoztuk létre. Ezt pedig kitartó és pontos online marketinggel ingyen is el lehet érni, ráadásul az SEO beállítással stabil, hosszútávú eredményt lehet biztosítani.

A weboldal készítésnél a szövegírás lelke a kulcsszavak meghatározása

Az SEO optimalizálás alapja, hogy meghatározzuk, milyen kulcsszavak keresése esetén szeretnénk honlapunkat a lehető legjobb pozícióban látni. A content marketinngel a releváns kulcsszavak esetében ez organikus elérést lehet erősíteni, márpedig a statisztikák szerint ez hatalmas különbséget jelenthet a weblap látogatottságában. Az első ötben lenni számottevő különbség, a Google keresőjének első oldalán az organikus találatok között szerepelni elképesztő fejlődést jelenthet az elérést tekintve.

A weboldal készítésnél a szöveges tartalom lényege amellett, hogy szórakoztasson és tájékoztasson, az, hogy a Google keresőjében az általunk kiválasztott kulcsszavakra a lehető leghatékonyabb találati arányt produkálja. Ugyanakkor ez korántsem jelenti azt, hogy a kiválasztott kifejezésekkel kell telezsúfolni a weboldalt. Amellett, hogy tartalmilag és esztétikailag sem szerencsés, valójában még az online marketing elvárások szempontjából is kontraproduktív lehet.

Az SEO beállítás az alap

Ehhez azonban rendszeres és a célnak megfelelő weboldal szövegírásra van szükség, vagyis a honlap tartalmának célunk szolgálatába állítására. Fontos az aloldalak url-címének olvashatósága, a meta adatok megadása, a honlapmotor megfelelő beállítása… Már az sem mindegy, hogy honlapunk milyen rendszer szerint épül fel, vagy hogy a képek és videók optimalizálva szerepelnek-e az oldalon. A szöveg pedig különösen számít.

A szöveg szolgálja a célt

A különböző aloldalakra feltöltött szöveges tartalomnak ugyanakkor egy sor kívánalomnak kell megfelelni. Közel sem mindegy, milyen hosszú, hogy milyen kulcsszavak szerepelnek a címben, vagy a szövegben, stb. Ráadásul az sem árt, ha az olvasó érdekesnek találja a tartalmat, a céljának megfelelőnek, elégedettségével nagyobb az esély arra, hogy a honlapon marad.

A Google által kedvelt tartalom minimum 300 szó, de a biztonság kedvéért érdemes 4-500 szóval dolgozni. Ugyanakkor a túl hosszú cikkek nem minden esetben szolgálják a céljainkat. Az nagy vonalakban elmondható azonban, hogy egy néhány mondatos aloldal sokkal kisebb eséllyel akad fenn a keresők szűrőjén, mint egy tartalmas, első látásra is komoly tartalom. A szöveg tagolása is segítheti a weboldal fejlődését, vagyis a tartalom marketing hatékonyságát.

Belső linkek

A keresőoptimalizálás másik eszköze a belső linkek elhelyezése, ezeknek szintén nagyon fontos szerepe van abban, hogy az oldalunk minél előkelőbb helyen jelenjen meg a kiválasztott kifejezésekre. A linkelés erősítéséhez pedig tökéletes a folyamatos frissülő szöveges tartalom, amely segítségével hivatkozásokkal erősíthetünk aloldalakat a honlapunkon.


<< Back to the news


Get an offer for content writing >>

Tartalommarketing a legutóbbi saját projektünk

Tartalommarketing a legutóbbi saját projektünk

Állítsd a szolgálatodba a tartalmat!

Állítsd a szolgálatodba a tartalmat!

Webfejlesztés, Marketing, Tartalomszolgáltatás - Egyben

Webfejlesztés, Marketing, Tartalomszolgáltatás - Egyben