Webdesign trendek 2017-2018 | Pro Online
Már rendesen benne vagyunk a 2018-as évben, majdnem az év felénél járunk. Ez azért fontos, mert így vissza tudjuk ellenőrizni, hogy, amit januárban tudni véltünk az idei trendekről az beigazolódott e vagy sem.
2018.06.21
2017 januárjában kijött trendek egyértelműen kitartottak az év végéig, sőt azt gondolhattuk, hogy az idei évre is áthúzódik belőle jó sok minden. Nem így lett. Ez volt tavaly: klasszikus fekete-fehér, menü (nagy) Arial betűtípus, 12 oszlopos álló designra felépítve és megtervezve, és a blog neve nem blog, hanem hírek.
Ebből 2018-ra nem sok minden maradt. Tavaly a tiltott szín a piros volt erre idén az lett a legfontosabb, az álló design sem állta meg a helyét. Ismét a lágyabb fektetett designt preferálják a megrendelők, visszatérhetnek a megunhatatlan mégis kommersz sliderek (caruosel).
Profi design vagy önmegvalósítás?
Idén egyfajta ereszd el a hajam vette kezdetét. Mintha a felhasználóbarát design ismét háttérbe szorulni látszana, és sokan adóznak az önmegvalósítás oltárán. Tovább megyek: ez az oltár áldozati, és sok pénzt áldoznak itt fel. Abban a világban, ahol percenként születnek új és új brandek, van olyan, aki nem a precízen kiszámított fogyaszthatóság, hanem a saját ízlésvilágkép megjelenítése mellett dönt.
A mi javaslatunk a kettő kompromisszumos ötvözete. El akarunk adni? A design legyen jó, a design legyen fogyasztható és a design legyen egyedi. Látszólag ez három teljesen ellentétes. Ez azonban nem igaz, mivel egy közös kiindulási pont lehetséges: „a design ad el ” – mondta nekem egy marketing-guru egyszer. Ezért, akármilyen szép valami, ha nem ismerteti veled, hogy miért jó a termék, ha nem tudod megtalálni a vásárlás gombot, vagy hogy hol vedd fel velük a kapcsolatot, annak az lesz a vége, hogy az emberek azt mondják: „szép-szép, de mit árul?”, és ebből lesz az, hogy nem is érdekel…
Összefoglalva az idei trend, mint a tavalyi folytatás, kudarcba fulladt. A komoly üzleti döntések helyett elkúszunk az önmegvalósítás felé. A zöldes-kékes divatszínek, rajta olvashatatlan apró fehérbetűkkel vissza-visszatérnek az életünkbe. Reméljük a szezon kezdetére (szeptemberre) lehűl a sok felforrt agyvíz és visszatér az álló design, a logikus weblap ergonómia és a visszafogott fogyasztható színvilág. A webdesigner persze csak álmodik róla, hogy a letisztult, felesleges túlcsicsázástól mentes weblapot nem hívják majd a köznyelvben „minimál”-nak.
Kérj ajánlatot tartalom és marketing szövegírásra >>